Dla Państwa bezpieczeństawa:
- Koncesja nr. 0306k wydana przez
Marszałka Woj. Wielkopolskiego
- Gwarancja Ubezpieczeniowa wydaną przez
SIGNAL IDUNA ważna do 31.12.2008
Ogólne warunki uczestnictwa w imprezach turystycznych
organizowanych przez Biuro Podróży
Zawarcie Umowy
- Prawa i obowiązki Uczestników imprez
turystycznych (dalej
zwanych Uczestnikami lub zamiennie Klientami) określają indywidualne
„Umowy o świadczenie usług turystycznych” (zwane
dalej Umowami) oraz wydane na podstawie dyspozycji art. 384 §
1 k.c. niniejsze „Ogólne warunki
uczestnictwa...”. Uczestnika wiążą również
obowiązki wskazane w wyodrębnionej części
„Ogólnych warunków
uczestnictwa…”, zawartej w katalogu biura
PODRÓŻY („Ważne informacje i
wskazówki”). Zawarcie umowy o udział w imprezie
turystycznej organizowanej przez biuro PODRÓŻY następuje z
chwilą podpisania druku Umowy przez przedstawiciela biura
podróży sprzedającego imprezę i Uczestnika imprezy oraz
wpłacenia przez Uczestnika imprezy zaliczki określonej w pkt. I.5
- Niniejsze Warunki uczestnictwa oraz ramowy program imprezy
turystycznej zawarty w ofercie biura PODRÓŻY stanowią
integralną część umowy o udział w imprezie turystycznej organizowanej
przez biuro PODRÓŻY, zwanej dalej imprezą. Oferta określa
cenę imprezy, rodzaj środka transportu, położenie, rodzaj i kategorie
obiektu zakwaterowania, liczbę i rodzaj posiłków, ramowy
program zwiedzania (w przypadku imprez objazdowych).
- Katalogi, foldery, broszury i inne materiały informacyjne
lub
reklamowe biura PODRÓŻY lub Agenta nie stanowią elementu
Umowy lecz stanowią wyłącznie zaproszenie do rokowań w sprawie zawarcia
Umowy, chyba, że co innego wyraźnie wynika z ich treści.
4. Stronami umowy są biuro PODRÓŻY oraz Uczestnik imprezy.
Uczestnikiem imprezy turystycznej jest osoba zgłaszająca udział w
imprezie i podpisująca druk Umowy oraz inne osoby wpisane w Umowie
przez osobę zgłaszającą. Zgłoszenie udziału w imprezie turystycznej
dokonane przez osobę niepełnoletnią winno być potwierdzone przez jej
prawnego opiekuna. Umowa o świadczenie usług turystycznych wchodzi w
życie z chwilą potwierdzenia rezerwacji przez biuro PODRÓŻY.
- Równocześnie z podpisaniem przez Uczestnika
druku Umowy,
lub w przypadku rezerwacji pisemnych i telefonicznych w ciągu 24
godzin, Uczestnik zobowiązany jest do wpłaty zaliczki w wysokości
minimum 30% ceny imprezy lub rezerwowanego obiektu. Uczestnik
zobowiązany jest do uzupełnienia wpłaty do pełnej ceny imprezy
najpóźniej na 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Cena
imprezy jest wyrażona w PLN lub jest równowartością kwoty
podanej w USD lub EUR według kursu sprzedaży banku komercyjnego, z
którego usług korzysta biuro PODRÓŻY,
obowiązującego w dniu dokonania pełnej wpłaty albo dopłaty do pełnej
ceny imprezy.
- W przypadku podpisania Umowy w terminie 30 dni i
krótszym, przed rozpoczęciem imprezy Uczestnik zobowiązany
jest do dokonania pełnej wpłaty za imprezę.
- Biuro PODRÓŻY po otrzymaniu podpisanej przez
Uczestnika
Umowy zastrzega sobie prawo potwierdzenia, zmiany lub anulowania
rezerwacji (odstąpienia od umowy za natychmiastowym zwrotem wpłaconych
kwot, ale bez odszkodowania) w terminie dwóch następnych dni
roboczych, co wynika z konieczności potwierdzenia niektórych
zamówionych świadczeń przez kontrahentów.
- Po sprzedaniu wszystkich miejsc w danej imprezie biuro
PODRÓŻY może przyjmować dalsze zgłoszenia zainteresowanych
Uczestników na listę rezerwową. Udział tych osób
w imprezie może nastąpić tylko w przypadku potwierdzenia rezerwacji
przez biuro PODRÓŻY. Warunkiem przyjęcia na listę rezerwową
jest wpłata zaliczki określonej w pkt.I.5. Uczestnik wpisany na listę
rezerwową winien uzupełnić wpłatę w ciągu 2 dni od otrzymania z biura
podróży sprzedającego imprezę lub od biura
PODRÓŻY pisemnego zawiadomienia o przeniesieniu na listę
stałą.
- Niedokonanie w ustalonym terminie wpłat należności za
imprezę
stanowi rezygnację z imprezy przez Uczestnika z przyczyn nie leżących
po stronie biura PODRÓŻY.
- Biuro PODRÓŻY przed zawarciem Umowy zobowiązuje
się do
udzielenia Uczestnikowi informacji o przepisach paszportowych i
wizowych, a także o szczególnych zagrożeniach życia i
zdrowia na odwiedzanych obszarach. Przy zawieraniu umowy biuro
PODRÓŻY określa rodzaj dokumentów niezbędnych do
uczestnictwa w imprezie oraz termin ich okazania lub dostarczenia do
biura PODRÓŻY. W przypadku kolonii i obozów dla
dzieci i młodzieży Uczestnik zobowiązany jest złożyć w biurze
sprzedającym mu imprezę wypełnioną i podpisaną „kartę
kwalifikacyjną uczestnika kolonii/obozu”. Brak takich
dokumentów lub ich nieterminowe złożenie jest
równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w imprezie z
przyczyn nie leżących po stronie biura PODRÓŻY.
- Uczestnik jest zobowiązany poinformować biuro
PODRÓŻY o
zmianie nazwiska, adresu, wymianie paszportu. Informacje winny być
przekazane niezwłocznie do biura PODRÓŻY
najpóźniej na 7 dni przed wyjazdem. W przypadku braku takiej
informacji lub przekazania jej w terminie uniemożliwiającym załatwienie
niezbędnych formalności biuro PODRÓŻY nie ponosi
odpowiedzialności za skutki z tego wynikłe, co może być
równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w imprezie z
przyczyn nie leżących po stronie biura PODRÓŻY.
- Biuro PODRÓŻY zastrzega sobie prawo zmiany ceny
imprezy,
najpóźniej na 21 dni przed datą rozpoczęcia imprezy, w
przypadku wzrostu kosztów transportu, podatków,
opłat lotniskowych lub wzrostu kursu walut. W przypadku gdy podwyżka
przekroczy 10% imprezy Uczestnik jest uprawniony, w terminie 3 dni od
daty zawiadomienia, do odstąpienia od umowy bez ponoszenia
kosztów określonych w pkt. II.4.
- Biuro PODRÓŻY zastrzega sobie prawo odwołania
imprezy,
względnie świadczeń jeżeli ich realizacja jest utrudniona lub
niebezpieczna z niezależnych od biura PODRÓŻY
powodów i okoliczności (decyzje władz państwowych,
zamieszki, strajki, działanie siły wyższej itp.). W przypadku odwołania
imprezy Uczestnik może żądać wpisania go na listę
uczestników innej imprezy lub zwrotu pełnej wpłaty. W
przypadku wybrania przez Klienta imprezy o niższej cenie biuro
PODRÓŻY dokonuje zwrotu różnicy cen, w przypadku
wybrania imprezy o wyższej cenie Klient dopłaca różnicę
pomiędzy cenami. Uczestnikowi nie przysługuje odszkodowanie.
- W przypadku, gdy w imprezie turystycznej wykupione zostało
mniej
niż 80% przewidywanej ilości miejsc, biuro PODRÓŻY zastrzega
sobie prawo odwołania na piśmie imprezy najpóźniej na 7 dni
przed datą jej rozpoczęcia. Uczestnikowi przysługują uprawnienia
określone w pkt. I.13. Uczestnikowi nie przysługuje natomiast
odszkodowanie.
- Biuro PODRÓŻY zastrzega sobie możliwość zmiany
miejsca
odlotu i przylotu, trasy lotu (międzylądowania), rodzaju samolotu,
przewoźnika i czasów lotu na krótko przed
odlotem. W takim przypadku biuro PODRÓŻY zorganizuje
transport zastępczy lub pokryje jego koszty do wysokości ceny biletu
kolejowego klasy drugiej, do lub z wcześniej przewidzianego portu
lotniczego.
- Ceny imprez nie obejmują opłat paszportowych, wizowych,
bankowych,
celnych, lotniskowych, dojazdu z miejsca zamieszkania na miejsce
zbiórki i z powrotem oraz usług indywidualnie zamawianych
podczas pobytu za granicą, jak wycieczki lokalne (fakultatywne), serwis
hotelowy, opłaty za rozmowy telefoniczne, bagażowe itp.
- W przypadku wykupienia przez biuro PODRÓŻY
imprezy organizowanej przez
innego organizatora obowiązują warunki uczestnictwa odpowiednie dla
danego organizatora, doręczone Uczestnikowi, które stanowią
załącznik do Umowy.
Rezygnacja z imprezy
- Uczestnik może zrezygnować z udziału w imprezie bez podania
przyczyn, składając oświadczenie w formie pisemnej
najpóźniej w dniu rozpoczęcia imprezy. Za osobę
niepełnoletnią rezygnację składają jej ustawowi przedstawiciele. Za
datę rezygnacji przyjmuje się dzień wpływu stosownego oświadczenia lub
dzień następujący po dniu, w którym Uczestnik nie wykona
czynności określonej umową takiej jak na przykład uzupełnienie wpłaty
do pełnej ceny imprezy, dostarczenie wymaganych dokumentów,
potwierdzenie udziału w imprezie po otrzymaniu zawiadomienia o zmianie
istotnych warunków umowy lub dzień rozpoczęcia imprezy,
jeżeli Uczestnik nie weźmie w niej udziału.
- O wszelkich zmianach programu imprezy biuro
PODRÓŻY ma
obowiązek powiadomić Uczestników niezwłocznie po ich
zaistnieniu. Uczestnik może zrezygnować z imprezy przed jej
rozpoczęciem ze względu na zmianę istotnych warunków umowy,
a w szczególności takich jak: zmiana ceny o ponad 10%,
terminu (zmiana o ponad 24 godziny), kategorii zakwaterowania, środka
transportu. Rezygnacja bądź akceptacja zmiany warunków
powinna nastąpić w ciągu 3 dni po otrzymaniu zawiadomienia o zmianie.
Wymagana jest wyraźna akceptacja nowych, istotnych warunków
umowy przez Uczestnika w formie pisemnej. W przypadku braku informacji
o akceptacji w terminie wskazanym biuro PODRÓŻY traktować
będzie to jako rezygnację z imprezy. W przypadku rezygnacji zgłoszonej
w ciągu 3 dni po otrzymaniu zawiadomienia o zmianie, Uczestnik może
żądać wpisania go na listę uczestników innej imprezy lub
zwrotu wszystkich wniesionych wpłat na zasadach określonych w pkt.
II.3. W przypadku wybrania przez Klienta imprezy o niższej cenie biuro
PODRÓŻY dokonuje zwrotu różnicy cen.
- W przypadku rezygnacji z imprezy z przyczyn
wyszczególnionych
w pkt. II.2. Uczestnikowi przysługuje bezzwłocznie, a nie
później niż w terminie 7 dni od dnia rezygnacji, zwrot
pełnej wpłaty oraz udokumentowanych kosztów poniesionych
przez niego w związku z przybyciem na określone w programie miejsce
zbiórki, jeżeli przedtem o zmianie nie został poinformowany.
Jeżeli powodem rezygnacji jest jedynie zmiana godzin przelotu/przejazdu
lub zmiana trasy spowodowana zmianą rozkładu
lotów/przejazdów lub zmiana przewoźnika czy typu
samolotu, to Uczestnik może uzyskać zwrot dokonanych wpłat tylko na
zasadach określonych w pkt. II.4.
- W przypadkach rezygnacji przez Uczestnika z uczestnictwa w
imprezie
z przyczyn nie leżących po stronie biura PODRÓŻY, w tym
m.in. z powodu:
- odmowy wydania paszportu lub wizy, braku
dokumentów
uprawniających do przekroczenia granic (paszport lub wiza, ew.
zaświadczenie o szczepieniach itp.),
- niedotrzymania przez Uczestnika określonych w umowie
terminów uzupełnienia wpłat i dostarczenia
dokumentów,
- nieprzybycia na zbiórkę (przy wyjeździe
zbiorowym środkiem transportu) 4) nie zgłoszenia się w
miejscu realizacji świadczeń do pilota/rezydenta lub innego
przedstawiciela biura PODRÓŻY wskazanego w programie lub
voucherze,
- choroby lub innych wypadków losowych,
- uniemożliwienia przekroczenia granicy przez służby
graniczne,
Uczestnik zobowiązany jest do pokrycia poniesionych przez biuro
PODRÓŻY wydatków związanych z jego uczestnictwem
w imprezie, których zryczałtowana wysokość, ustalona w
oparciu o standardowe koszty organizacji imprezy, zależy od terminu
rezygnacji i wynosi:
- przy rezygnacji powyżej 40 dni przed rozpoczęciem
imprezy 10% ceny
imprezy od os.
- przy rezygnacji między 40 a 30 dniem przed
rozpoczęciem imprezy 30%
ceny imprezy od os.
- przy rezygnacji między 29 a 22 dniem przed
rozpoczęciem imprezy 50%
ceny imprezy od os.
- przy rezygnacji między 21 a 8 dniem przed
rozpoczęciem imprezy 80%
ceny imprezy od os.
- przy rezygnacji poniżej 8 dni przed rozpoczęciem
imprezy 90% ceny
imprezy od os.
W przypadku istnienia znaczącej różnicy pomiędzy kosztami
rzeczywiście poniesionymi przez biuro PODRÓŻY a wymienionymi
powyżej zryczałtowanymi kosztami, kwota ryczałtu może ulec
zmniejszeniu.
- W przypadku rezygnacji z listy rezerwowej
niezależnie od jej terminu, Uczestnikowi przysługuje zwrot całości
wpłaconej kwoty
na imprezę pomniejszonej o koszt wymaganej wizy, jeżeli została
wykonana na zlecenie Uczestnika.
- Uczestnik ma prawo przenieść na osobę spełniającą warunki
udziału w
imprezie wszystkie prawa z tytułu zawartej umowy, pod warunkiem, że
osoba ta przejmie jednocześnie wszystkie wynikające z niej obowiązki.
Uczestnik zobowiązany jest powiadomić biuro PODRÓŻY o cesji
praw i obowiązków nie później niż 7 dni przed
rozpoczęciem imprezy. W takim przypadku biuro PODRÓŻY nie
obciąży Uczestnika kosztami rezygnacji, za wyjątkiem uzasadnionej
opłaty manipulacyjnej, obejmującej rzeczywiste koszty obciążające biuro
PODRÓŻY, nie niższej wszakże niż 100 zł za każdą zmianę.
- Za nie uiszczoną część ceny imprezy turystycznej oraz
koszty
poniesione przez biuro PODRÓŻY w wyniku zmiany uczestnika,
Klient i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
Realizacja umowy
- W trakcie trwania imprezy Uczestnik winien posiadać
aktualnie
obowiązujące dokumenty upoważniające do przekroczenia granic
krajów objętych programem imprezy.
- Przy wyjeździe transportem organizowanym przez Uczestnika
we własnym
zakresie, wydanie voucheru/skierowania na odbiór świadczeń
nastąpi w terminie określonym przy zawarciu umowy, nie wcześniej jednak
niż po wpłaceniu przez uczestnika pełnej należności za imprezę.
- Biuro PODRÓŻY jest odpowiedzialne za przebieg
imprezy
zgodny z programem oraz za umówioną jakość świadczeń.
Ewentualne reklamacje należy zgłaszać pod rygorem możliwości ich
odrzucenia bez rozpatrywania w terminie 24 godzin od zaistnienia
sytuacji będącej źródłem reklamacji na piśmie do
pilota/rezydenta biura PODRÓŻY lub do wskazanego w
programie, lub na voucherze przedstawiciela biura PODRÓŻY za
granicą, bądź faksem do organizatora imprezy, który dołoży
wszelkich starań, aby usunąć przyczyny zasadnej reklamacji, w tym w
miarę możliwości poprzez zapewnienie Uczestnikowi świadczeń
zastępczych.
- W przypadku indywidualnego dojazdu, warunkiem
rozpatrzenia reklamacji przez biuro PODRÓŻY jest
potwierdzenie reklamacji na voucherze.
- Biuro PODRÓŻY jest zobowiązane do dokonania
zwrotu
Uczestnikowi wartości niezrealizowanych świadczeń lub
różnicy wartości między świadczeniami określonymi w umowie,
a świadczeniami zastępczymi w przypadku, gdy Uczestnik nie otrzyma
świadczeń zastępczych o tej samej lub wyższej wartości. Otrzymanie
przez Uczestnika świadczeń zastępczych o wyższej wartości nie
zobowiązuje Uczestnika do pokrycia różnicy wartości na rzecz
biura PODRÓŻY, z wyjątkiem przypadku, kiedy świadczenia
zastępcze o wyższej wartości zostały Uczestnikowi wydane na jego
żądanie. Uczestnikowi nie przysługuje rekompensata w przypadku
otrzymania świadczeń zastępczych, w innym niż wykupionym przez Klienta
obiekcie, lecz takiej samej kategorii.
- W przypadku niewykonania lub nieodpowiedniego
zrealizowania umowy przez biuro PODRÓŻY, Uczestnik ma prawo
do złożenia reklamacji (z zastrzeżeniem pkt. III.3 i III.4), nie
później jednak niż w ciągu 7 dni od daty zakończenia
imprezy. Reklamacje te winny mieć formę pisemną, zawierać uzasadnienie
oraz kopię dokumentu podróży. Reklamacje powinny być
dostarczone za pośrednictwem poczty, listem poleconym na adres biura
PODRÓŻY w Poznaniu. W przypadku spełnienia powyższych
wymogów biuro PODRÓŻY zobowiązuje się do
rozpatrzenia reklamacji oraz udzielenia Uczestnikowi odpowiedzi w
formie pisemnej najpóźniej w ciągu 30 dni od daty otrzymania
reklamacji. Biuro PODRÓŻY zastrzega sobie możliwość, jeżeli
wyjaśnienie okoliczności stanowiących podstawę reklamacji wymaga
uzyskania informacji od kontrahentów lub osób
przebywających za granicą, zajęcia stanowiska w innym terminie, o
którym poinformuje Klienta.
- Biuro PODRÓŻY ma obowiązek dokonania zwrotu
wymaganych
części lub całości wpłat za imprezę lub innych uzasadnionych roszczeń
najpóźniej w ciągu 14 dni od daty rezygnacji Uczestnika lub
od daty uznania reklamacji.
- Biuro PODRÓŻY nie będzie dokonywało zwrotu
wartości świadczeń, które nie zostały w
części lub w całości wykorzystane z przyczyn leżących po stronie
Uczestnika, z wyłączeniem działania siły wyższej, jak np.:
spóźnienie się na zbiórkę, awaria środka
transportu przy imprezach z dojazdem własnym, dłuższy niż przeciętny
czas indywidualnego przekraczania granic, skrócenie pobytu,
rezygnacja z części lub z całości imprezy z przyczyn innych niż
określone w pkt. II. 2. Powyższe odnosi się również do
przypadku, gdy władze graniczne poszczególnych
krajów nie wyrażą zgody na wjazd do danego kraju z
powodów sobie wiadomych, na które biuro
PODRÓŻY nie ma wpływu.
W powyższych przypadkach biuro PODRÓŻY dołoży wszelkich
starań w celu udzielenia Uczestnikowi pomocy.
- W przypadku zakupu imprezy z oferty specjalnej
„last minute”,
sprzedawanej po cenach niższych niż katalogowe, możliwe odstępstwa od
informacji pisemnych zawartych w broszurach, folderach i katalogach
będą szczegółowo określone w umowie z Klientem, nie wyklucza
to jednak zmian hotelu, jeśli jest on tej samej kategorii. Może to być
również hotel nieopisany w katalogu.
- W przypadku oferty specjalnej typu
„bingo”
biuro PODRÓŻY gwarantuje jedynie określoną kategorię
zakwaterowania na przykład hotel ** i niekoniecznie będzie to obiekt
opisany w katalogu. Nazwa hotelu będzie podana Uczestnikowi przez biuro
PODRÓŻY dopiero po przybyciu na miejsce pobytu.
- W przypadku oferty specjalnej typu
„jocker” biuro
PODRÓŻY gwarantuje jedynie określoną kategorię
zakwaterowania – hotel **, niekoniecznie opisany w katalogu.
Nazwa hotelu będzie podana Uczestnikowi przez biuro PODRÓŻY
dopiero po przybyciu na miejsce pobytu. W przypadku zakupu imprezy z
oferty specjalnej „jocker” Uczestnik wyraża zgodę
na jednorazowe, w trakcie pobytu, przeniesienie, zmianę hotelu lub
obiektu na inny. Jednocześnie Uczestnik zobowiązuje się do
respektowania przyjętych w hotelach godzin wykwaterowania i
zakwaterowania.
- Klientom, którzy wykupili ofertę w cenach
katalogowych
nie przysługuje obniżka ceny w związku z ofertą „last
minute” lub innymi ofertami promocyjnymi, wprowadzonymi po
zawarciu umowy z Klientem.
- Uczestnicy zobowiązani są do pokrycia kosztów
ewentualnie wyrządzonych przez siebie szkód w trakcie
trwania imprezy w miejscu ich powstania. Za szkody wyrządzone przez
osoby niepełnoletnie odpowiadają ich opiekunowie prawni.
- Zgodnie
z obowiązującymi przepisami biuro PODRÓŻY
zawiera dla wszystkich uczestników ubezpieczenie od
kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych
wypadków podczas trwania imprezy. Podpisanie umowy o udział
w imprezie jest równoznaczne z zapoznaniem się z
Ogólnymi Warunkami Ubezpieczeń i zwolnieniem lekarzy z
zachowania tajemnicy lekarskiej w zakresie związanym z realizacją
ubezpieczenia. W trakcie imprezy biuro PODRÓŻY jest
obowiązane pomóc Uczestnikowi w realizacji świadczeń
wynikających z ubezpieczenia. Dochodzenie roszczeń wynikających z
ubezpieczenia następuje bezpośrednio przez Uczestnika w towarzystwie
ubezpieczeniowym.
- Biuro PODRÓŻY nie odpowiada za
niedogodności zaistniałe w trakcie realizacji imprezy oraz za
niemożność realizacji imprezy powodowane przez działanie lub
zaniechanie klienta, działania lub zaniechania osób
trzecich, nie uczestniczących w umowie, jeżeli tych działań lub
zaniechać nie można było przewidzieć ani uniknąć, bądź też przez siłę
wyższą.
- Podczas trwania imprezy biuro PODRÓŻY nie bierze
na
siebie odpowiedzialności za:
- wady lub niewykonanie świadczeń przez miejscowych
usługodawców, z którymi uczestnik zawarł
bezpośrednio umowy na organizacje wycieczek lokalnych i imprez
fakultatywnych, wynajem samochodów itp.
- szkody poniesione przez Uczestnika wskutek udziału w
grach sportowych i innych imprezach
organizowanych w trakcie pobytu, w których Uczestnik wziął
udział z własnej woli
- opóźnienia spowodowane warunkami
atmosferycznymi, strajkami lub z winy przewoźnika,
- zgubiony bądź uszkodzony bagaż przez przewoźnika.
- Biuro PODRÓŻY nie ponosi odpowiedzialności za
treść
informacji zawartych w broszurach hotelowych nie skierowanych wyraźnie
do turystów zawierających Umowę z biurem PODRÓŻY,
w szczególności za treść informacji zawartych w ulotkach
reklamowych wydawanych przez dyrekcję hotelu lub inne podmioty nie
uczestniczące bezpośrednio w wykonaniu usługi.
- Biuro PODRÓŻY ogranicza swoją odpowiedzialność za
niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy do wysokości dwukrotnej
ceny imprezy.
- Biuro PODRÓŻY ogranicza swoją
odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Klientowi wskutek niewykonania
lub nienależytego wykonania umowy w przypadkach określonych w umowach
międzynarodowych, którą stroną jest Rzeczpospolita Polska.
W przypadku gdy biuro PODRÓŻY jest umownym przewoźnikiem
przy umowach z wykorzystaniem transportu lotniczego to odpowiada
ewentualnie z przewoźnikiem wg warunków określonych w
Konwencji Warszawskiej i innych umowach międzynarodowych.
- W sprawach nieuregulowanych Warunkami Uczestnictwa zastosowanie
mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach
turystycznych (tekst jednolity: Dz.U. 2004 Nr. 223 poz. 2268 z
późn. zm.), kodeks cywilny oraz przepisy o ochronie
konsumenta.
- Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu realizacji Umowy będą
rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia na drodze
postępowania sądowego.
UWAGI: Informacje zawarte na katalogu Lato 2006 oraz na stronie
internetowej zgromadzone zostały do dnia 30.09.2005. Biuro
Podróży nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zmiany,
które mogły nastąpić po tym terminie oraz za ewentualne
błędy powstałe przy aktualizacji strony internetowej. Zawarte w cenniku
ceny mogą ulec zmianie.